پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

چگونگی ساخت انواع پنجره چند جداره و کارایی آن

چگونگی ساخت انواع پنجره چند جداره و کارایی آن : پنجره های به کار رفته در بنا را به تعداد لایه های شیشه ای آنها می شناسند. به همین طریق، پنجره ها به انواع تک، دو و سه جداره شناخته می شوند. پنجره های تک جداره که رایج ترین و قدیمی ترین نوع آن به حساب می آیند، غالبا از قابی آهنی، چوبی و یا آلومینیومی بهره مند هستند. ولی پنجره های چند جداره ساختار گوناگونی در مقابل تک جداره دارند و این مدل از پنجره های از چند جداره و یک یا چند فاصله انداز ساخته شده اند. به فاصله اندازها، لبه ی گرم نیز می گویند.

 

چگونگی ساخت انواع پنجره چند جداره و کارایی آن

پنجره های تک جداره به علت آنکه در مقابل حرارت، سر و صدا و گرد و غبار عایق خوبی محسوب نمی شوند، از استاندارد ساختمان سازی حذف شده و جای خود را به چند جداره ها داده اند .

نحوه ی ساخت پنجره های چند جداره

دو یا چند شیشه که به صورت و حالت موازی، روبروی یکدیگر قرار گرفته اند و بر روی یک چارچوب آلومینیومی سوار هستند؛ این مدل پنجره ها را ساخته اند. در اول صفحات شیشه ای فلوت با قطعات فاصله انداز، از یکدیگر فاصله می گیرند. این قطعات فاصله انداز از مواد رطوبت گیر پر شده اند. شیشه ها و قطعات فاصله انداز به کمک چسب هایی مخصوص در جای خود محکم می شوند. در گوشه ای از این مجموعه، سوراخی کوچک قرار دارد که از آن برای تزریق گاز آرگون به فضای خالی بین دو صفحه ی شیشه ای به کار برده می شود. پس از آنکه ترکیب گازی محیط بین جداره ها به اندازه مطلوب رسید، آنگاه برای بار دوم عایق بندی می شود. پس از این مرحله پنجره ی مورد نظر، آماده ی نصب می باشد.

قیمت شیشه چند جداره

 قیمت شیشه های سه جداره چیزی نزدیک به دو برابر قیمت شیشه دو جداره است.
عایق حرارت: به طور معمول، نوع سه جداره بیشتر از ۴۰% در برابر حرارت نسبت به نوع دو جداره عایق است. میزان عایق بودن نسبت به حرارت را با ضریب انتقال حرارت سطحی مرجع می توان سنجید. این ضریب که ازین پس با U نمایش داده می شود، به مقدار حرارت انتقال یافته بین دو سطح به مساحت یک متر مربع با اختلاف دمای یک درجه است . هرچه این ضریب پایین تر باشد، یعنی آن دیوار یا جداره نسبت به هدر رفتن انرژی، عایق تر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.