پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

فروش شیشه پنجره 3 و 4 جداره در کرج

فروش شیشه پنجره 3 و 4 جداره در کرج: پنجره های چند جداره ساختمانی به تعداد لایه های شیشه ای آنها نامیده میشوند. به همین روش، پنجره ها به انواع دو جداره و 3 و 4 جداره شناخته می شوند. پنجره های تک جداره که معمولی ترین و قدیمی ترین نوع آن محسوب می شود، معمولاً از قابی آهنی، چوبی و یا آلومینیومی بهره مند هستند. اما پنجره های چند جداره ساختار متفاوتی نسبت به تک جداره دارند و این نوع از پنجره های از چند جداره و یک یا چند فاصله انداز (Spacer) تشکیل شده اند. به فاصله اندازها، لبه ی گرم نیز می گویند. پنجره های تک جداره به دلیل آنکه در برابر سرما و گرما، سر و صدا و گرد و غبار عملکرد عایقی مناسبی ندارد، از استاندارد ساختمان سازی حذف شده و جای خود را به چند جداره ها داده اند تا اهداف مورد اشاره در بالا ارضا شود.

فروش شیشه پنجره 3 و 4 جداره در کرج

شیشه های پنجره 3 و 4 جداره ساختاری شبیه به پنجره های دو جداره دارند. این نوع از پنجره ها از سه لایه ی شیشه ای و دو عدد فاصله انداز تشکیل شده اند. فضای مابین شیشه ها با گاز آرگون پر شده است؛ اگر چه هوا نیز عایقی خوب محسوب می شود، اما جهت نیل به اهداف استفاده از پنجره های چند جداره، گاز آرگون به کار می رود.

نحوه ی ساخت پنجره های چند جداره

دو یا چند شیشه که به طور موازی، روبروی یکدیگر قرار گرفته اند و بر روی یک چارچوب آلومینیومی سوار هستند؛ این نوع پنجره ها را تشکیل داده اند. در ابتدا صفحات شیشه ای فلوت با قطعات فاصله انداز، از یکدیگر فاصله می گیرند. این قطعات فاصله انداز از مواد رطوبت گیر پر شده اند. شیشه ها و قطعات فاصله انداز به کمک چسب هایی بخصوص در جای خود محکم می شوند. در گوشه ای از این مجموعه، سوراخی کوچک قرار دارد که از آن برای تزریق گاز آرگون به فضای خالی بین دو صفحه ی شیشه ای استفاده می شود. پس از آنکه ترکیب گازی فضای بین جداره ها به حد مناسب رسید، آنگاه برای بار دوم عایق بندی می شود. پس از این مرحله پنجره ی مورد نظر، آماده ی نصب می باشد.

شیشه دوجداره 

فروش شیشه پنجره 3 و 4 جداره

پنجره ها را بر اساس دسته بندی مورد اشاره می توان به لحاظ قیمت و همچنین عایق بودن در برابر حرارت، صوت و گرد و غبار مورد بررسی قرار داد.

قیمت: قیمت شیشه های 3 و 4 جداره چیزی نزدیک به دو برابر قیمت شیشه دو جداره است.

عایق حرارت: به طور معمول، نوع 3 و 4 جداره بیشتر از 50 درصد در برابر حرارت نسبت به نوع دو جداره عایق است. مقدار عایق بودن نسبت به حرارت را با ضریب انتقال حرارت سطحی مرجع می توان سنجید. این ضریب که ازین پس با U نمایش داده می شود، به مقدار حرارت انتقال یافته بین دو سطح به مساحت یک متر مربع با اختلاف دمای یک درجه است (واحد W/(m^2*K)). هرچه این ضریب پایین تر باشد، یعنی آن دیوار یا جداره نسبت به اتلاف انرژی، عایق تر است.

مقدار این ضریب برای یک دیوار برابر با ۰٫۳ است. در بین انواع پنجره ها، پنجره های تک، دو و 3 و 4 جداره به ترتیب دارای ضریب انتقال حرارت سطحی مرجع برابر ۵، ۱٫۱ و ۰٫۶ می باشند. بنابراین پنجره ی 3 و 4 جداره نسبت به هم خانواده ی دو جداره ای خود، از دو برابر کارایی بهتر گرمایی برخوردار است. این نکته را می توان در هنگام تعویض پنجره های عادی تک جداره لحاظ کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.