پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

در و پنجره های پی وی سی قوس دار دایره ای با کیفیت

در و پنجره های پی وی سی قوس دار دایره ای با کیفیت: در طراحی و ساخت پنجره‌‌های دوجداره قوس دار نهایت دقت و ظرافت به کار گرفته می‌‌شود تا علاوه بر کارایی بهتر، دارای طول عمر بیشتری میباشد؛ اما می‌‌توان با رعایت برخی نکات ساده کارایی دوام این پنجره ها را به بیشترین حالت رساند.

معماران استرالیایی گامی در جهت استفاده هرچه بیشتر از پنجره در نمای ساختمان برداشته اند. پنجره های بزرگ و گردی که در این نمای آجری قرار دارند، باعث خاص شدن این نما گردیده اند.

 

 در و پنجره های پی وی سی قوس دار دایره ای با کیفیت

یکی از مهمترین راه های جلوگیری از این اتلاف انرژی استفاده از درب و پنجره دوجداره قوس دار با شیشه های دوجداره گرد می باشد. با توجه به بحران انرژی، پژوهشگران صنعت شیشه و پنجره بر آن شدند تا راهکارهای نوینی در جهت بهبود رفتار حرارتی شیشه و پنجره ارائه دهند. یکی از مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده از پنجره‌های عایق است که به پنجره دوجداره معروف هستند. در حال حاضر ۷۰ درصد ساختمان های قاره اروپا از این نوع درب و پنجره دوجداره بهره می برند. عموما پنجره های دوجداره، با عنوان فنی UPVC(Unplasticised Poly Vinyl Chloride) شناخته می شوند گرچه در کشور ما واژه پنجره دوجداره به پنجره هایی که قاب آن از جنس های فلزی بوده و شیشه آن دوجداره می باشد نیز گفته می شود.

 

کاربرد پنجره های دوجداره :

مقایسه ساختار پنجره های دوجداره آلومینیومی upvc

این نوع پنجره‌ها در تمام ساختمان‌ها اعم از تجاری، اداری، مسکونی و … قابلیت کاربرد دارند، بخصوص در ساختمان‌هایی که در حاشیه مناطق پر سر و صدا یا در مناطق سردسیر قرار دارند همراه با شیشه دو یا سه جداره به علت عایق صوت و حرارت بودن بسیار مناسبند. 

همچنین از درزبندی مناسبی همراه با یک سری نوار و زهوار لاستیکی برخوردار می‌باشند که عایق آلودگی‌های هوا نیز می‌ باشد. دو جداره کردن شیشه هر پنجره ای باعث بالا رفتن کارآیی آن می شود، به ویژه پنجره هایی که پرده ای روی آنها نصب نشده است. پنجره دو جداره، دارای دو شیشه می باشد که بین آنها یک فضای کاملاً درزبندی شده قرار گرفته است. این فاصله معمولا بین ۶ تا ۲۰ میلیمتر است. اگر این فاصله هوایی 1.5 سانتی متر انتخاب شود، بهترین کارآیی بدست می آید. دو جداره کردن پنجره با وجود اتلاف حرارت را کاهش می دهد، جلوی ورود نور و گرمای خورشید را نمی گیرد.


 

 در و پنجره های پی وی سی قوس دار دایره ای

بنابراین در فصول گرم سال برای کاهش ورود گرما به داخل ساختمان باید جلوی تابش مستقیم خورشید به پنجره را گرفت. در کنار اینها، دو جداره کردن پنجره ها باعث کم شدن ورود سر و صدا به داخل ساختمان می شود و نیز بخارگیری پنجره ها در فصول سرد سال کاهش می یابد. برای دو جداره کردن پنجره یک جداره موجود می توان یک لایه دیگر از شیشه یا اکریلیک شفاف دیگر روی آن نصب کرد و فضای بین آنها را کاملاً درزبندی کرد. در این فضا باید مقداری ماده جاذب رطوبت قرار داد تا رطوبت این فضا را کاملاً بگیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.