پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره خانه قدیمی مخصوص طرح دار سنتی

پنجره خانه قدیمی مخصوص طرح دار سنتی:اُرُسی از عناصر معماری ایرانی و پنجرهٔ مُشـَبَّکی است که به جای گشتن بر روی پاشنه گرد، بالا می‌رود و در محفظه‌ای که روی آن قرار گرفته جای می‌گیرد و در اشکوب کوشک‌ها و پیشان و رواق ساختمان‌های سرد سیر بسیار دیده می‌شود. نقش شبکهٔ ارسی مانند پنجره‌ها و روزن‌های چوبی است و نمونه‌های زیبای آن در خانه‌های کهن اصفهان و کاشان و یزد بسیار است.


 پنجره خانه قدیمی مخصوص طرح دار سنتی:وجود پنجره های سنتی با شیشه های رنگی در معماری ایرانی اسلامی چلوه خاصی به بناهای تاریخی و باستانی می دهد. این پنجره های سنتی ایرانی همانطور که می دانید از چوب و شیشه های رنگی تولید می شدند و زیبایی بسیار خاصی بخصوص در هنگام تابش نور خورشید به داخل خانه در طی روز آفریده می شد و نقش های رنگی و گره چینی های سنتی این پنجره جلوه ای از رقص نور با ساز چوب و شیشه را به نمایش در می آورد. این پنجره سنتی ایرانی زیبایی خاصی را به بناهای تاریخی باستانی داده بود، امروزه نیز استفاده از طرح های پنجره سنتی در معماری ساختمان های نوساز بسیار دیده می شود و با توجه به استفبال مردم از این سبک پنجره های ایرانی، این پنجره را در فضاهای مسکونی ، رستوران های سنتی، قهوه خانه ها، مساجد ، حسینیه ها، مرمت آثار باستانی و فضاهای سنتی مربوط به دوران های گذشته به وفور دیده می شود.

این محصولات دارای کیفیت مطلوب و قیمت مناسب بوده و دارای مزایای زیر می باشد:

– چوب های مصرفی تماما درجه یک میباشند.

– طلق ها از بهترین برندها و توسط لیزر برش میخورند.

– تولیدات ما دست ساز می باشد.

 رنگ ها مصرفی تماما درجه یک و مرغوب می باشند.

یکی از محصولات  شرکت ماندگار تولید پنجره دوجداره به سبک معماری سنتی ایرانی و یا به اصطلاح پنجره ها ارسی می باشد. استفاده از گره چینی های طرح چوب بهمراه شیشه های رنگی و پروفیل upvc وییستابست طرح چوب بهمراه یراق آلات roto آلمان می باشد. این سیستم پنجره دوجداره بصورت کاملا عایق صوت و انرژی تولید می گردد و علاوه بر طرح سنتی ایرانی این پنجره تمام انتظارات را از یک پنجره دوجداره کاملا عایق برآورده می سازد

مزایا پنجره مخصوص طرح دار سنتی:

1-حفظ سبک معماری سنتی ایرانی اسلامی

2- عایق در برابر گرما، سرما،صدا و گرد و غبار

3-  کیفیت و طول عمر بالا

4- قیمت مناسب تر نسبت به  پنجره چوبی

5-زیبایی

کاربرد پنجره های مخصوص طرح دار سنتی:

1-رستوران های سنتی

2-اماکن سنتی مثل هتل ، کتابخانه

3- مساجد و حسینیه ها

4- ویلاهای مسکونی

5- سفارت خانه های کشورهای اسلامی

بنجامین در وصف این نوع پنجره در سفرنامه خود می‌نویسد: ایرانیان به جای آنکه برای اتاق‌های خود به شیوه غربی چندین پنجره بسازند، همه را یکجا جمع کرده یک پنجره بزرگ یا در که از سقف تا کف اتاق می‌رسد برای اتاق در نظر می‌گیرند و این پنجره بزرگ را با قاب‌های مختلف به سه یا چهار قسمت تقسیم می‌کنند و در هر قسمت با به کاربردن شیشه‌های رنگی کوچک، نمای خارجی و داخلی زیبایی برای اتاق فراهم می‌آورند. پنجره ی طرح دار سنتی در شهرهای مختلف نام‌های گوناگونی دارد؛ برای نمونه در یزد به «درهای شکم پاره» و در قزوین به «درهای چند چشم» موسوم است از جمله بناهای دارای پنجره طرح دار سنتی می‌توان به ارگ کریمخانی، خانه محتشم، بنای دیوانخانه و باغ دولت‌آباد اشاره کردلنگه‌های این پنجره به جای حرکت بر حول محور پاشنه، در درون یک چارچوب به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند.پنجره ی طرح دار سنتی غیر از چارچوب به سه قسمتِ آستانه، طبقه پایین یعنی لنگه‌های بازشونده، و قسمت بالا که مخفی‌کننده لنگه هاست تقسیم می‌شود. قسمت بالا به صورت دو جداره ساخته می‌شود تا هنگامی که لنگه‌ها بالا کشیده می‌شوند در میان جداره‌ها پنهان شده منظره نامناسبی به اتاق ندهد. ارسی‌ها معمولاً یکی از اضلاع چهارگانه اتاق را تشکیل می‌داد و از کف اتاق تا سقف ادامه پیدا می‌کرد. سطح پنجره‌های طرح دار سنتی غالباً از شبکه‌های چوبی با نقش‌های هندسی بسیار ظریف و زیبا به صورت گره سازی یا قواره بندی و با استفاده از قطعه‌های شیشه رنگی یا ساده ساخته می‌شد . پنجره‌های طرح دار سنتی عموماً به گونه‌ای ساخته می‌شد که تمام سطح بیرونی یک اتاق را در بر می‌گرفت. سطح مشبک پنجره‌های اُرسی چندین کارکرد داشت: نخست نور فضای درون را تأمین می‌کرد و سپس دید و منظر بیرون را در اختیار افراد درون فضا قرار می‌داد و از شدت نور آفتاب و گرمای آن می‌کاست. از اُرسی در فضاهای درونی نیز استفاده می‌شد، در جاهایی مثل بالاخانه‌ها و اتاق‌های گوشوارِ واقع در یک یا دو سوی تالارهای بزرگ و مرتفع؛ زیرا در اوقاتی که مجالسی مردانه در تالارها یا اتاق‌های بزرگ هفت دری یا پنج دری برگزار می‌شد، زنان در اتاق‌های گوشوار یا بالاخانه که در بالا و دو سوی تالار قرار داشت و از یک سمت به آن دید داشتند، می‌نشستند و به این ترتیب بر فضای تالار اشراف داشتند. سطح پنجره‌های اُرسی را گاه با نقوش گوناگون گره‌سازی و شیشه‌های رنگین و ساده می‌آراستند و ترکیب‌های بدیع پدیدمی‌آوردند. پنجره ی طرح دار سنتی برخلاف تصور بعضی‌ها به تقلید از معماری روسی در ایران پدید نیامده و نمونه‌های جالبی از ارسی در بناها و نقاشی‌ها، پیش از آن‌که معماری چشمگیری در روسیه پاگرفته باشد، مشاهده شده‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.