پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره ضد سرقت سکوریت

از جمله شیشه های ایمنی مورد استفاده در پنجره های دوجداره UPVC، شیشه سکوریت یا شیشه نشکن را می توان نام برد. از پنجره دوجداره ضد سرقت سکوریت در ویترین فروشگاهها ، درهای شیشه‌ای و پنجره‌های جانبی اتومبیلها استفاده می‌گردد . به علت وجود لایه هوا و با استفاده از شیشه سکوریت Low-E و یا پوشش دار هر سه روش انتقال حرارت یعنی رسانش ، جابجائی و تابش در شیشه های سکوریت قابل کنترل است. بدین ترتیب میتوان میزان مصرف انرژی جهت سرد کردن یا گرم کردن فضای داخل را کاهش داد.
tempered-glass

  

شیشه پنجره دوجداره ضد سرقت سکوریت در مقایسه با شیشه دوجداره خام یا ساده با اینکه ضخامت های یکسانی دارند اما در مقابل شکستگی، حرارت و خمش مقاومت 55 برابری از خود نشان می دهد و به همین دلیل در ابعاد بزرگ، شیشه های حرارتی(شیشه فر) و یا در تولید شیشه های دوجداره محدب یا مقعر استفاده بسیاری دارد. شیشه های سکوریت با اعمال فرآیند حرارتی بر شیشه های معمولی تولید می شوند. شیشه های پنجره دوجداره ضد سرقت سکوریت مقاومت بالائی در برابر ضربه ، فشار و حرارت دارند. شیشه های ضدسرقت سکوریت مطابق با استاندارد
ASTMC104 به دوگروه اصلی تقسیم می شوند: شیشه های نشکن یا سکوریت (Fully Tempered) شیشه های نیمه نشکن یا نیمه سکوریت (Heat Strenghtened)
۱– ابتدا شیشه معمولی را در کوره مخصوص تا ۶۲۵ درجه سانتیگراد گرم می کنند.
۲ – سپس شیشه حرارت داده شده قسمت فرآیند کنترل شده ای سرد می شود.

عکس پنجره ضد سرقت

ویژگی پنجره دوجداره ضد سرقت سکوریت :
به علت وجود لایه هوا یا گاز و با استفاده از شیشه Low-E و یا پوشش دار هر سه روش انتقال حرارت یعنی رسانش ، جابجائی و تابش در شیشه های سکوریت قابل کنترل است. بدین ترتیب میتوان میزان مصرف انرژی جهت سرد کردن یا گرم کردن فضای داخل را کاهش داد. در صورت استفاده از شیشه های ضدسرقت پوشش دار و یا لمینیت میزان ورود نور و اشعه UV کاملاً قابل کنترل است. میزان ایزولاسیون صوتی در شیشه های سکوریت به علت وجود گاز مناسب قابل کنترل است. برای کسب نتیجه بهتر میتوان از شیشه لمینیت در هر یک از جداره های شیشه استفاده نمود. در صورت استفاده از شیشه سکوریت و یا لمینیت در جداره ها ، این شیشه مقاومت خوبی در برابر سرقت و زلزله از خود نشان میدهد. علت وجود گاز بین دو لایه شیشه دمای سطح داخلی شیشه با دمای اتاق یکسان می ماند بنابراین شیشه در زمستان عرق نمیکند. مقاومت شیشه سکوریت در اثر حرارت افزایش یافته است از این رو شیشه سکوریت در برابر ضربه و بارهای مکانیکی و استرسهای حرارتی در مقایسه با شیشه معمولی با همان ضخامت و مشخصات ۴ تا ۵ برابر قوی تر است اما این مشخصه در شیشه نیمه سکوریت به ۲ برابر کاهش می یابد. شیشه سکوریت در هنگام شکست به قطعات ریز و غیربرنده ای خرد میشود.
الگوی شکست شیشه نیمه سکوریت مانند شیشه معمولی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.