پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

شیشه استاندارد پنجره دوجداره

نکته بسیار مهم در زمان خرید شیشه استاندارد پنجره دوجداره توجه به مقاومت و ماندگاری آن می باشد. امروزه به شیشه به چشم یک فاکتور مهم و قابل توجه در زیبایی خارجی نما و زیبایی داخلی ساختمان نگاه می شود و به عنوان عاملی تعیین کننده در میزان مصرف انرژی جهت گرم نگاه داشتن یا سرد نگاه داشتن فضای داخلی ساختمان در فصول مختلف سال مطرح می باشد.  شیشه استاندارد پنجره دوجداره باید دارای فرآیند تولیدی ایمن با تکنولوژی روز دنیا باشد .


پنجره دوجداره

 

 

شیشه استاندارد پنجره دوجداره صنعتی درجه یک با گاز ارگون، بسیاری از افراد تمایل دارند از نور طبیعی و تهویه مناسب در محیط کاری یا منزل خود بهره مند شوند پس شیشه استاندارد پنجره دوجداره اهمیت زیادی دارد. انواع شیشه همچون خم, دوجداره, (E-Low) سانرژی, هوشمند و کریتن وال ضمن کاهش هزینه انرژی, امکان دریافت نور طبیعی را فراهم می نماید. شیشه استاندارد پنجره دوجداره باید دارای فرآیند تولیدی ایمن با تکنولوژی روز دنیا باشد که شامل مراحل زیر میباشد:

برش جام شیشه استاندارد پنجره دوجداره : این مرحله ممکن است دستی یا توسط دستگا ههای برش CNC باشد. قطعا برش CNC با خطای کمتری در ابعاد مواجه خواهد شد.
شستشو شیشه استاندارد پنجره دوجداره: این مرحله توسط دستگاه مرتبط با این موضوع انجام میشود.با توجه به اینکه بعد از دوجداره شدن امکان لکه گیری در بین شیشه ها وجود ندارد، در صورت عدم شستشوی کامل، کیفیت و شفافیت شیشه تولید شده کاهش خواهد یافت. پیشنهاد میشود که برای کیفیت بهتر حتماً از دستگاههای عمود استفاده شود.
اسپیسرهای آلومینیومی شیشه استاندارد پنجره دوجداره : اسپیسرهای آلومینیومی ۲ وظیفه اصلی بر عهده دارند. یکی ایجاد فضای مناسب بین دو شیشه (بنا به نیاز در عرضهای مختلف تولید میشوند) و دیگر تزریق سلیکاژن (نمگیر) در درون اسپیسرها برای رطوبت زدایی از فضای بین شیشه ها.
تزریق چسب بوتیل: در سیستم تولید صنعتی استاندارد اسپیسرها ابتدا توسط دستگاه بوتیل زنی، بوتیل دار شده و سپس بر روی شیشه نصب میگردند. این امر برای پرس اولیه شیشه ها بر روی یکدیگر انجام میپذیرد.
پرس اولیه: پس از شستشوی شیشه اول و آماده شدن اسپیسر بوتیل دار شده، اسپیسر بر روی شیشه نصب میشوند، شیشه دوم به روی آنها انتقال یافته وتمام آنها به قسمت پرس انتقال می یابند. در پرس اولیه دو شیشه با اسپیسر به یکدیگر پرس میشوند.
تزریق گاز شیشه استاندارد پنجره دوجداره : بر خلاف تصور عمومی بر اینکه بین دو شیشه خلاء وجود دارد، بین دو شیشه معمولا گاز آرگون یا کریپتون تزریق می گردد. این گاز دو وظیفه اصلی دارد: یکی برای بهبود عایق بندی فضای بین دو شیشه و دیگری در شیشه های رفلکس و رنگی که احتمال واکنش لایه رفلکسی با هوای محیط وجود دارد. در این حالت این گاز مانع واکنش شده و کیفیت شیشه و رنگ آن را تا سال ها حفظ مینماید. تزریق گاز پس از پرس اولیه انجام می شود، به نحوی که هوا خارج و گاز از سوی دیگر تزریق می گردد.

شیشه عایق

عایق بندی : این مرحله شیشه استاندارد پنجره دوجداره اهمیت بالایی دارد زیرا پس از تزریق گاز، مادۀ پلی سولفاید در فضای بین دو شیشه و اسپیسر تزریق شده و عایق بندی نهایی را تأمین مینماید و شیشه پس از خشک شدن قابل نصب بر روی پنجره ها می باشد گاهی تولیدکنندگان در این مرحله برای کاهش قیمت تولید از مواد بی کیفیت استفاده می کنند.
نقش کیفیت در شیشه استاندارد پنجره دوجداره
ابتدا باید دید منظور از یک پنجره استاندارد چیست؟ در تعریف ساده و غیر فنی، پنجره استاندارد از دید یک مصرف کننده امروزی پنجره ای است که علاوه بر تامین نیازهایی همچون نور کافی و ایجاد پل ارتباطی با محیط بیرون، در جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرما که متاسفانه امروزه هزینه های آن روز به روز افزایش یافته است، تاثیر بسزایی داشته باشد. پر واضح است که بیشترین قسمت یک پنجره را شیشه آن تشکیل می دهد و قطعا مهمترین سد در مقابل هدر رفت انرژی محسوب می شود. اگر شیشه دوجداره به خوبی تزریق گاز نشده باشد، به خوبی تزریق چسب نشده باشد یا اسپیسر آن از مواد رطوبت گیر مرغوب پر نشده باشد و چندین پارامتر دیگر در فرایند ساخت شیشه دوجداره رعایت نشده باشد، قطعا کاربرد آن پنجره به سطح دوران گذشته و بسیار قدیم تنزل می یابد و دیگر هیچ انتظاری جز انتقال نور خورشید از آن نمی توان داشت و از آنجایی که یک پنجره از عناصر دیگری همچون پروفیل های نگه دارنده شیشه تشکیل می شود، عدم وجود پروفیل مناسب در ساختار پنجره مزید بر علت می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.