پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره و سه جداره رنگی

پنجره دوجداره و سه جداره رنگی به عنوان کالایی مهم در نمای ساختمان و در نمای داخل واحد مسکونی استفاده می شود و با توجه به اینکه حجم عظیم درب و پنجره های امروزی پنجره دوجداره است ،درخواست برای تنوع رنگ در این نوع پنجره ها وجود دارد.

رنگ یو پی وی سی

  
با توجه به پیشرفت علم معماری و وجود علایق و سلایق مختلف، تنوع رنگ در کلیه مصالح ساختمانی یکی از موارد مورد نظر مهندسین معماری، طراحان دکوراسیون و مالکین واحد های مسکونی می باشد. پروفیل پنجره دو جداره یو پی وی سی ذاتا سفید است و تاکنون به علت وجود برخی از مسائل در امر پروفیل پنجره امکان تولید پروفیل تمام رنگی وجود ندارد. با توجه به مشکل پلیمر یاد شده پروفیل های رنگی یو پی وی سی در بازار در سه حالت تولید می گردند که در اینجا به آن اشاره می کنیم .
پنجره دوجداره و سه جداره رنگی با پروفیل لمینیت شده
در این حالت پروفیل بعد از اکسترود و تولید به قسمت لمینت ارسال شده و بر روی پروفیلای شش متری ، فیلمهای ( لایه های ) لمینت چسبانده ونصب می شود و جهت مونتاژ به کارخانه تولید پنجره دوجداره ارسال میگردند. در بحث لمینت کردن پروفیل، نوع فیلم مصرفی و بحث صحیح و استاندارد آن بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت استاندارد نبودن و کیفیت پائین فیلم لمینیت امکان بر آمدگی در مدت زمان در برخی نقاط وجود دارد. همچنین عمدتا رنگ بندی پروفیل لمینت شده تعداد محدودی می باشد وعمده موجود آنها لمینتهای طرح چوب می باشد.
سیستم Co- extrude رنگهای اکرلیک بر روی پروفیل
در این سیستم هنگام تولید وخروج پروفیل از قالبهای اکسترود ،یک لایه رنگ بر روی آن تزریق می گردد. فقط می بایست رنگ استفاده شده دارای استانداردهای لازم (مقاومت در برابر اشعه ) را داشته باشد ولازم به ذکر است اینگونه سیستم در ایران اجرایی نمی باشد و تولید این نوع پروفیل رنگی عمدتا در تعداد محدودی از کشور های اروپایی دیده می شود .
یو پی وی سی رنگی

سیستم رنگ آمیزی پنجره دوجداره و سه جداره رنگی
در این سیستم ، پنجره بعد از تولید و مونتاژ به کارخانه رنگ ارسال شده تا رنگ مورد نظر بر روی آن رنگ آمیزی شود . لازم به ذکر است این نوع رنگ آمیزی نسبت به دو نوع قبلی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید هر نوع رنگ دلخواهی را بر روی پنجره دوجداره انجام دهید در حالی که در دوحالت قبلی شما امکان تنوع رنگ زیادی را ندارید .همچنین جنس و نوع این رنگ کاملا متفاوت با رنگهای ساختمانی و اتومبیلی و…. موجود در بازار است و فقط مخصوص اینگونه پنجره دوجداره ساخته شده است.
یکی دیگر از فواید اینگونه رنگ آمیزی در بحث تعویض پنجره های قدیمی می باشد زیرا شما قادر خواهید بود با تعویض پنجره با upvc و اعمال همان رنگ بر روی پنجره دوجداره جدید نمای ساختمان را حفظ کرده بدون اینکه تغییری در ساختمان و در میان پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره جدید دیده شود. همچنین کلیه آزمایشات زیر بر روی اینگونه رنگ آمیزی پنجره دوجداره و سه جداره رنگی انجام شده است و دارای استانداردهای جهانی کامل جهت یک رنگ با کیفیت و مرغوب می باشد.
۱- تست چسبندگی مطابق با استاندارد ASTM D3359 و PEU D251075 (2003)
نتیجه : چسبندگی ۱۰۰%
شرح مختصری از تست : تست فوق با دستگاه Cross Hatch و به فواصل ۱ میلیمتر انجام شده است .
۲- تست مقاومت به سایش براساس استاندارد ASTM D 4060
نتیجه : گرید ۴ برای کلیه شید ها حاصل گردید .
۳ – مقاومت در برابر عوامل جوی مطابق با استاندارد D471309 پژو CYCLE : AFA یاASTM D4355
نتیجه : سطح فیلم مناسب و بدون تاول زدگی و تغییر شید و زرد شدگی میباشد .
در شرایط شبیه سازی شده برای ۱۰ سال عمر
شرح تست :
۴ – تست شوک حرارتی از منفی ۱۰ درجه تا مثبت ۹۰ درجه سانتی گراد ( ۱۵ بارتکرار شده )
نتیجه : تغییر شکل ظاهری پوشش مشاهده نگردید . ( بدون ترک و تاول زدگی )
شرح مختصری از تست : نمونه پروفیل رنگ شده از محیطی با دمای ۱۰- درجه سانتی گراد ، ‌بلافاصله در اب ۹۰ درجه قرار داده شد و این تست ۱۵ با تکرار گردید.
Flexibility Bend Test at 20ºC and 10ºC using 6mm mandrel :
۵ – تست انعطاف پذیری مشابه با تست مندرل ۶ میلی متر
نتیجه : ترک در سطح فیلم مشاهده نگردید .
شرح مختصری از تست : با توجه به عدم انعطاف پذیری پروفیل uPVC و عدم انجام تست مربوطه ، تست فوق با روشی مشابه تست مندل ۶ میلی متر به روی تسمه های uPVCانجام گردید .
 Film Thickness :
۶ – ضخامت فیلم خشک :
نتیجه : ۵۰ میکرون (‌+ و _ ۵ )
شرح مختصری از تست : انداره گیری ضخامت فیلم خشک با دستگاه ضخامت سنج سطوح پلیمری .
Sawing and Drilling :
۷ – تست شبیه سازی برش و دریل کاری پروفیل در خط تولید درب و پنجره با مته و تیغه ۳ میلی متر
نتیجه : فاقد رنگ پریدگی و ترک خوردگی در هنگام عملیات بوده است .
شرح مختصری از تست : قطعه رنگ شده ( بعد از پلیمریزاسیون نهائی ) در خط تولید درب و پنجره مورد برش و دریل کاری و مونتاژ یراق آلات قرار گرفت .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.