پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره های دوجداره کشویی

یراق آلات و پروفیل از اجزای بسیار مهم در پنجره دوجداره کشویی محسوب می شود. پروفیل پنجره های دوجداره کشویی به عنوان اصلی ترین و نگهدارنده کلیه ملزومات یک پنجره بسیار حائز اهمیت است. در هنگام خرید پنجره های دوجداره کشویی حتما به استانداردهای پروفیل و گواهینامه های معتبر آن توجه کنید.

پنجره کشویی

 

 

پنجره های دوجداره کشویی به دلیل نوع سیستم بازشو که به صورت (sliding) ریلی در هر دو جهت چپ و راست می‌باشد افزایش پیدا کرده است. از ویژگی های دیگر این نوع درب و پنجره upvc می توان عدم مزاحمت برای پرده های نصب شده، عدم اشغال فضای خانه هنگام باز وبسته شدن و قابلیت نصب کتیبه را نام برد. یکی از انواع مدل های پنجره های دوجداره یو پی یو سی ، پنجره های دوجداره کشویی می باشد که در کشور ما و مخصوصا در به علت سابقه پنجره های قدیمی کشویی طرفداران خود را دارد. مهم ترین علت کاربری پنجره های دوجداره کشویی نسبت به پنجره های لولایی می باشد، چرا که پنجره های دوجداره کشویی هیچ فضایی را اشغال نمی کند و به راحتی به موازات بر روی لنگه کناری خود حرکت می کند در نتیجه مورد توجه خانم های منزل قرار می گیرد.
واقعیت این است که پنجره های دوجداره کشویی با اینکه نسبت به دیگر انواع پنجره کشویی از جمله آلومینیومی و چوبی قویتر است و آبندی و هوابندی بهتری نسبت به اینگونه پنجره های دوجداره کشویی دارد اما نسبت به پنجره upvc دوجداره لولایی دارای آبندی و هوابندی ضعیفتری است. ( که البته این مسئله ذات پنجره های دوجداره کشویی است) در واقع عملیات فیتینگ ایجاد شده در پنجره دوجداره upvc لولایی قویتر و بهتر از پنجره های دوجداره کشویی صورت می گیرد. اما به هر حال به خاطر وجود سلایق و همچنین کاربری پنجره های دوجداره کشویی این نوع پنجره مورد استقبال افراد می باشد. در اینجا به چند نکته فنی اشاره می کنیم تا در هنگام خرید پنجره های دوجداره کشویی بتوانید بهترین نوع اینگونه پنجره ها را انتخاب کنید تا هم عمر مفیدتری داشته باشند و هم عملیات فیتینگ ( آبندی و هوابندی ) در آن به بهترین نحو صورت پذیرد:
۱- پروفیل پنجره های دوجداره کشویی
پروفیل پنجره های دوجداره کشویی به عنوان اصلی ترین و نگهدارنده کلیه ملزومات یک پنجره دوجداره upvc بسیار حائز اهمیت است. در هنگام خرید حتما به استانداردهای پروفیل و گواهینامه های معتبر آن توجه کنید زیرا پروفیل پنجره دوجداره upvc نامرغوب کشویی دارای لرزش زیاد ( مخصوصا در ابعاد بزرگ) می باشد که متاسفانه در بازار فعلی پروفیلهای پنجره upvc کشویی اکونومی زیادی وجود دارند که به علت ارزانی زیاد مورد استفاده قرار می گیرند که طبیعتا در آینده می تواند مشکلات بسیار زیادی را به وجود بیاورد.

کشویی

۲- یراق پنجره های دوجداره کشویی

در پنجره های دوجداره کشویی تمام وزن شیشه و لنگه بازشو پنجره بر روی غلطکهایی است. که در زیر بازشو قرار دارند و در هنگام جابجایی و اعمال نیروی فیزیکی شما بر روی دستگیره لنگه بازشو به حرکت در می آید. متاسفانه به علت اینکه این غلطکها در در معرض دید نیستند عموما از یراق آلاتی با غلطکهای پلاستیکی بسیار ضعیف استفاده می شود که اصلا در حرکت لنگه بازشو، روان بودن احساس نمی شود و همچنین به علت وزن و فشار لنگه پنجره و شیشه دوجداره بر روی غلطکها بعد از مدتی شاهد شکستگی غلطکها خواهید بود و اینجاست که عملیات آبندی و هوابندی نیز به درستی صورت نخواهد پذیرفت. پیشنهاد ما به شما یراق پنجره های دوجداره کشویی استاندارد و معتبر با غلطکهای سرامیکی است که واقعا بهترین عملکرد چه از نظر روان بودن را دارند و همچنین توان تحمل وزن در آنها نسبت به غلطکهای پلاستیکی بسیار بیشتر است و عمر مفید آنها همیشگی است.
مدل ها و ترکیبات پنجره های دوجداره کشویی :
پنجره دو لنگه کشویی با ابعاد یکسان
پنجره دو لنگه کشویی کوچک و بزرگ
پنجره دو لنگه کشویی در بالا
پنجره دو لنگه کشویی در پایین
مزایای پنجره های دوجداره کشویی عبارت اند از:
الف)هنگام باز و بسته شدن هیچ فضایی اشغال نمی شود
ب)دارای سه نوع مختلف تک ریل، جفت ریل و فولکس واگنی می باشد
معمولا ساختار پنجره های آلومینیومی به گونه ای است که قابل تعمیر و رگلاژ می باشند و با استفاده از ابزار مخصوص و همچنین آچار آلن برای تنظیم یراق الات و زاماک ، عملیات تعمیرات انجام می پذیرد.
لازم به ذکر است که پنجره های آلومینیومی در بحث رگلاژ دارای پیچیدگی های منحصر به فردی هستند که نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد، زیرا یراق آلاتی که در این نوع پنجره ها به کار می رود دارای مهندسی خاص بوده و برای تنظیم دقیق ان باید پارامترهایی را رعایت کرد تا از ایرادات بعدی آن جلوگیری کرد.
در رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی آچار آلن کاربرد زیادی دارد و معمولا پس از زیر شیشه مخصوص و اندازه گیری لولا ها و جابه جایی در صورت لزوم ، الن بیشترین استفاده را در رگلاژ و تعمیرات دارد.
توصیه ما به شما عزیزان در بحث رگلاژ پنجره آلومینیومی تماس با افراد خبره و با تجربه می باشد زیرا علاوه بر افزایش کارایی بعد از تعمیرات ، همه چیز را برای استفاده بهتر شما از پنجره آلومینیومی و یا یو پی وی سی محیا می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.