پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی

امروزه به دلیل گردوغبار، جلوگیری از نفوذ سرما و گرما و مشکلاتی از این قبیل اکثر خانواده ها برای آسایش بیشترتصمیم به استفاده از انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی کرده اند. پس از خرید و نصب انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی نیاز به استفاده و نگهداری درست می باشد تا سالیان طولانی بدون خرابی بتوان از آنها استفاده کرد.


خرید پنجره تراس

 

امروزه به دلیل دود های سمی و اسیب های جدی آن و الودگی های صوتی ناشی از زندگی شهری،بروز گردوغبار، جلوگیری از نفوذ سرما و گرما و مشکلاتی از این قبیل اکثر خانواده ها برای راحتی و آسایش خود تصمیم به استفاده از انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی گرفته اند چرا که علاوه بر زیبایی به نمای ساختمان ،مزایای بی شماری دارد. از لحاظ ظاهری، پنجره های  یو پی وی سی با طرح ها و رنگ های متنوع، در نمای ساختـمان های مدرن زیبایی فوق العـاده ای ایجاد می نمایند. با وجود گله مندی صاحبان خانه های سنتی از این موضوع که این پنجره ها درمنازل آن ها چشم انداز خوبی ندارد.

 اما پس از مدتی استفاده مطلوب و نگهداری از آن،براساس عواملی چون رعایت نکردن اصول نصب و یا جنس نامناسب پروفیل و استفاده از یراق الاتی که مرغوبیت کمی دارند ،افت کیفیتی پیدا میکند که دیگر نمیتواند نقش مهمی را در بهره وری انرژی ایفا کند و مرغوبیت خود را از دست می دهد و ضرورت نیاز به تعمیرات انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی پیدا میکند. از لحاظ ظاهری، انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی با طرح ها و رنگ های متنوع، در نمای ساختـمان های مدرن زیبایی فوق العـاده ای ایجاد می نمایند. با وجود گله مندی صاحبان خانه های سنتی از این موضوع که این پنجره ها درمنازل آن ها چشم انداز خوبی ندارد. در فروش انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی به طور کلی در دو گروه ساخته میشود:
انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی کشویی
در پنجره های کشویی جنس نوار،که نوار آبندی نامیده میشود از نوار لاستیکی EPDM ،سیلیکون و یا TPE می باشد. نحوه باز شدن پنجره های کشویی به وسیله حرکت غلطک هایی می باشد که بر روی ریل تعبیه شده است که می تواند به چپ و یا راست حرکت کند. حد فاصل قسمت بازشو و قسمت ثابت پنجره نوار های مویی است که به منظور جلوگیری از ایجاد استحکاک قرار داده شده است. این پنجره دوجداره قابلیت ساخت در ابعاد مختلفی را دارد، همچنین به دلیل این که بتوان لنگه متحرک را درفریم پنجره حرکت دهیم لنگه متحرک آن بر روی لنگه ثابت قرار گیرد، پس این پنجره ها در دو لنگه مساوی ساخته می شوند.
پنجره های کشویی بالا رونده (لیفتینگ): این نوع پنجره دوجداره که پنجره های آمریکایی هم نامیده میشوند جهت کاربری های خاص پیشنهاد می شود.
پنجره های کشویی دو حالته یا فولکس واگنی: این دسته از پنجره ها دو حالته نیز نامیده میشوند. استاندارد های بالا جهت جلوگیری از ورود هوا و گرد و غبار از ویژگی های منحصر پنجره های فولکس واگنی باشد.
پنجره دوجداره مدل کنگی از بالا باز شو
انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی لولایی بازشو
این سیستم پنجره دوجداره شامل یک قاب اصلی با اندازه دلخواه می باشد. لنگه بازشو حول یک محور در قاب خود حرکت می کند. امکان ساخت پنجره های تو در تو در این سیستم ممکن می باشد به نحوی که یک لنگه بازشو خود قاب اصلی یک بازشو دیگر باشد. اشکال خاص پنجره مانند پنجره های دوجداره گرد، زاویه دار و … نیز با انواع اتصالات و یراق آلات دوجداره ممکن می باشد.
البته از محدودیت های این سیستم پنجره می توان به محدویت های ارتفاعی (فاصله تا سقف) و ارتفاع از کف اشاره نمود. این نقاط ضعف بدلیل نیاز لنگه بازشو پنجره به چرخیدن حول محور خاص خود است که این امر موجب بر هم خوردن نظم پرده ها، ایجاد محدودیت ارتفاع از کف زمین و روی کابینت ها می شود.
یکی از راه حل های این مسئله انتخاب درست عرض لنگه بازشو متناسب با نیاز می باشد. استفاده از انواع کتیبه جهت ایجاد محلی ثابت در پنجره ، استفاده از انواع پنجره دو جداره دوحالته و استفاده از سیستم های کشویی فولکس واگنی به عنوان پاسخی برای حل این مسئله است.


پنجره دوجداره


مواد تشکیل دهنده انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی

پروفیل های یو پی وی سی که یکی از اجزای تشکیل دهنده انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی می باشند از پی وی سی و افزونه های دیگر که مناسب است برای ساخت درب و پنجره های دوجداره تشکیل شده اند. این فورمولیشن خاص کلید اصلی ساخت انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی است. این فورمولیشن با توجه به شرایط آب و هوایی تغییر میکند. به همین دلیل است که مخلوط  ۳٫۵ نیاز است برای فرمول ضد اشعه UV و قطر دیواره ها ۸ قسمت تیتانیوم دی اکسید باشد.
اصلی ترین ماده مورد نیاز جهت تولید پروفیل یو پی وی سی , (PolyVinil Choloride ) یا PVC با K-Value حدود ۶۵می باشد. پی وی سی یا پلی وینیل کلراید یکی از قدیمی‌ترین و پر مصرف ‌ترین انواع پلیمرها در جهان است که از پلیمریزاسیون مونومر وینیل کلراید (VCM) بدست می‌آید و تقریبا ۸۵% از ترکیب پروفیلهای UPVC را تشکیل می دهد. پی وی سی ترکیبی از مشتقات نفت خام و گاز کلر می باشد که طی فرآیند پلیمریزاسیون تولید می شود. در فرآیند پلیمریزاسیون پیوند دوگانه بین کربن- کربن شکسته می‌شود و از اتصال مونومرهای وینیل کلراید به یکدیگر پلیمر پی وی سی تشکیل می‌گردد. این ماده در دو نوع امولسیون و سوسپانسون تولید می گردد که نوع سوسپانسیون، به دو گروه سخت و نرم تقسیم می شود. نوع سخت دارای K- Value یا شاخص وزن ملکولی ۶۷ – ۶۵ و نوع نرم آن بین ۷۱ – ۶۸ است .
ویژگیهای انواع پنجره دوجداره یو پی یو سی
۱- قابلیت بازیافت ۲- قابلیت استفاده از روکشهای رنگی ۳- عدم نیاز به سرویسهای مکرر ۴- کاهش آلودگی صوتی تا میزان ۵- پائین بودن ضریب انتقال حرارتی ۶- حفظ محیط زیست از طریق بازیافت
تولیدکننده موفق در زمینه  درب و پنجره یو پی وی سی باید نسبت به تجارت داخلی و خارجی اطلاعات بروزتری داشته باشد. به عنوان مثال اینکه چه عواملی ممکن است در روند قیمت مواد اولیه ساخت درب و پنجره تاثیرگذار باشد و یا چه سیاست‌های بر این تجارت ممکن است اثر بگذارد و این مختص کشوری که در آن حضور داریم، نمی‌شود بلکه باید از روند تغییرات و یا سیاست‌هایی که در کشورهای که به گونه‌ای تاثیرگذار در صنعت و تجارت یو پی وی سی هستند نیز می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.