پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره, فروش پنجره دوجداره, شرکت در پنجره دوجداره وین تک ویستا بست

انواع یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات بیرون بازشو یکی از انواع یراق آلات پنجره دوجداره می باشد که از ویژگی های مهم آن امینت بالا و وتهویه مناسب می باشد این نوع از یراق آلات یو پی یو سی بیشتر برای سرویس های بهداشتی، حمام ها و اتاق های استراحت کاربرد دارند، امروزه یراق الات بیرون بازشو از مدرن ترین یراق الات به حساب می ایند.


لیفت اند اسلاید

  انواع یراق آلات پنجره دوجداره در نمایندگی ها و شرکت های درب و پنجره یو پی وی سی انجام می گیرد. از یراق آلات باکیفیت می توان روتو را نام برد که یک یراق ماژولار و دارای انعطاف پذیری است و براحتی می توان آنها را از حالت تک حالته به دو حالته تغییر داد و امنیت در و پنجره ها را افزایش داد. روش آبکاری منحصر به فرد و انجام تست های مختلف از نکات قابل توجه در مورد یراق آلات روتو است.  بدون تردید نقش یراق ‌آلات در ساخت و مونتاژ درو پنجره دوجداره upvc با کیفیت بالا و استاندارد را نمی‌توان کمرنگ کرد و باید کیفیت انواع یراق آلات پنجره دوجداره را جدی گرفت. یکی از مهمترین و اساسی ترین خواص انواع یراق آلات پنجره دوجداره ، بحث عایق بودن آن می باشد که باعث جلوگیری از دود و گرد وغبار و سر و صدای بیرون داخل واحد می گردد. در بازار کنونی دو برند معروف یراق آلات پنجره دوجداره روتو و ونتوس نام دارند.

از خصوصیات انواع یراق آلات پنجره دوجداره با کیفیت می توان میزان تحمل و مهار وزن لنگه بازشو و شیشه را نام برد. از آنجایی که پنجره با درخواست مهندسان، معماران و مشتریان در ابعاد و اندازه های گوناگون ساخته میشود، قطعاً اندازه بازشو ها در پنجره ها یکسان نیستند و به همین علت وزن هر لنگه بازشو با توجه به مصرف و نوع پروفیل و شیشه دوجداره آن متفاوت است. به همین علت می بایست یراق مناسبی برای هر پنجره انتخاب شود که بتواند وزن وارده را تحمل کند و در مدت زمان باعث افت لنگه پنجره دوجداره نشود. این مسئله میتواند سبب خارج شدن لنگه از رگلاژ گردد که باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان در باز و بسته کردن پنجره دوجداره  می گردد. متأسفانه امروزه به شدت این مسئـله دیده می شود که برای پایین آوردن قیمت یک پنجره از یراق های نامناسب استفاده می شود و این در حالی است که در پنجره دوجداره یو پی وی سی با تغییر ارتفاع و عرض بازشو مکانیزم یراق نیز به خاطر تحمل وزن تغییر می کند، اما عمدتاً به خاطر پایین نگه داشتن قیمت پنجره به این مسئله توجه زیادی نمی شود.
مقاومت انواع یراق آلات پنجره دوجداره در برابر هرگونه آب و هوا و خوردگی
با توجه به متنوع بودن آب و هوای منطقه کشور ما و همچنین وجود سرما و گرما، رطوبت و بارندگی می بایست یراق انتخابی در برابر مسائل یاد شده مقاوم باشد تا باعث خوردگی یراق و یا درگیری بین قطعات یراق در پنجرهدوجداره یو پی وی سی در مدت زمان نگردد.
مکانیزم انواع یراق آلات پنجره دوجداره فولکس واگنی
پنجره های دوجداره فولکس واگنی جایگزین مناسبی برای پنجره های کشویی می باشد. این گروه از پنجره ها از لحاظ عایق بودن در برابر صدا و گرد و غبار و نیز اتلاف انرژی فوق العاده بوده و همچنین پروفیل یو پی وی سی upvc مورد استفاده در این پنجره ها از نوع معمولی می باشد، اما یراق آلات مورد استفاده آن نسبت به انواع دیگر درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی گران تر می باشد.
در پنجره های فولکس واگنی سیستم بازشو پنجره به صورت ریلی و مانند ماشین های فولکس واگن می باشد. این نوع از پنجره به دلیل نوع یراق آلات خاص خود، مصارف خاصی هم دارد. باز شدن سش (باز شو) تا زاویه ۴۵ درجه، اشغال نشدن فضا در هنگام باز و بسته شدن و درارا بودن سه نوع مختلف اتومات، نیمه اتومات و معمولی از جمله مهم ترین خصوصیات پنجره های فولکس واگنی می باشد. یکی از مهمترین و گران قیمت ‌ترین انواع یراق ‌آلات موجود در بازار به نام سیستم فولکس واگنی (Tilt & Slide) می باشد.
اولین مسئله ‌ای که در خصوص این نوع خاص از انواع یراق آلات پنجره دوجداره و دلیل استفاده از آنها باید مورد توجه قرار گیرد این است که، استفاده از یراق ‌آلات فولکس واگنی برای تسهیل در ساخت پنجره‌هایی که ابعاد عرض و ارتفاع بازشو آنها بزرگتر از حد معمول می باشد، مناسب است. یراق فولکس واگنی باید تحمل وزن حداقل ۱۳۰ کیلوگرم را داشته باشد و همچنین تک تک اجزاء تشکیل دهنده یراق فولکس واگنی باید توان حفظ کارایی در حداکثر طول و عرض استاندارد را دارا باشد. یراق‌آلات فولکس واگنی از قطعات متعددی تشکیل شده است که گاهی در مواردی در میان برخی تولیدکنندگان لزوم استفاده از کلیه قطعات موجود در هر ست با هدف کاهش بهای تمام شده مورد غفلت قرار می‌گیرد.
مجموعه طراحی اجزاء یک ست از این نوع یراق، به گونه‌ای است که باید کلیه این قطعات در اجرای یک بازشو مورد استفاده قرار گیرند، طوری که دور تا دور پروفیل بازشو با اسپانیولت تجهیز گردیده و از این طریق درز بندی کامل صورت گیرد.
در میان قطعات موجود در مجموعه یراق‌آلات فولکس واگنی، بازویی و چرخ‌ها اجزایی هستند که طراحی آنها مهمترین نقش را در دوام و روانی مکانیزم بازشو بعهده دارند. تامین‌کنندگان یراق‌آلات فولکس واگنی از برند‌های مختلف را در سه دسته متفاوت تقسیم‌بندی می کنند:
۱- ارائه‌دهندگان یراق فولکس واگنی مکانیکی
۲- ارائه‌دهندگان یراق فولکس واگنی مکانیکی و نیمه اتوماتیک
۳- ارائه‌دهندگان یراق با سه مکانیزم مکانیک، نیمه اتوماتیک و فول
نکته قابل توجه این است که بسته به مدل به کار گرفته شده جهت یراق بازشو اعم از مکانیکی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک، دستگیره مورد استفاده نیز تغییر کرده و طول اهرم دستگیره با ارتقاء سطح مکانیزم یراق افزایش می‌یابد تا بتواند فشار اضافه شده به منظور اتوماتیک شدن عملکرد را تحمل نماید.
به تازگی مشاهده شده که برخی از تولیدکنندگان برای کاهش بهای تمام شده محصول خود اقدام به کوتاه کردن ارتفاع ریل‌های پنجره های فولکس واگنی کرده‌اند، که این امر منجر به کاهش تحمل وزن و از بین رفتن یراق و عدم کارایی آن در وزن های سنگین بازشو می‌شود. در همین خصوص توجه به گواهینامه مربوط به مشخصه فنی تحمل وزن در حداکثر عرض بازشو ۱۷۰۰ mm و ارتفاع ۲۴۰۰ mm برای یراق خریداری شده می‌تواند در انتخاب یراق‌آلات مناسب نقش بسزایی را ایفا کند. متاسفانه استفاده از اسپانیولت‌های دو حالته به جای اسپانیولت مخصوص فولکس واگنی مدتی است در بین تولید کنندگان درب و پنجره رایج شده است. که این مسئله به دلیل تحت پوشش قرار دادن دو یا سه ضلع از اضلاع بازشو موجب از بین رفتن یراق و از کار افتادگی کلی مکانیزم بازشو در مدت زمان بسیار کوتاه خواهد شد. مزیت بازشوی فولکس واگنی نسبت به بازشوی کشویی
یکی از مزیت های بازشوی فولکس واگنی این است که پنجره نسبت به مدل کشویی دارای فیتینگ بیشتری است و این قابلیت به این دلیل است که پنجره از چهارچوب خود کاملا جدا شده و بعد در ریل جانبی بروی لت ثابت قرار میگیرد.


یراق آلات بیرون بازشو

یراق یو پی وی سی روتو انواع یراق آلات پنجره دوجداره استفاده شده در شرکت این پنجره:

با توجه به مسائل یاد شده نوع یراق ارتباط مستقیمی بر روی کیفیت و کاربری پنجره دوجداره دارد. شرکت این پنجره در تولید پنجره های خود از معتبرترین انواع یراق آلات پنجره دوجداره روز دنیا از جمله یراق روتو آلمان (Roto) استفاده می کند که به عنوان قدیمی ترین و طراح و مبتکر یراق دوحالته (Tilt & Turn) در جهان می باشد. همچنین کلیه مباحث مربوط به وزن، دقت در آبندی، ایمنی و ضدسرقت بودن و کاربری آسان و روان بودن به بهترین وجه ممکنه رعایت گردیده است.
•    یراق Roto بالای ۲۰۰۰ ساعت تست خورندگی یراق پنجره دوجداره یو پی وی سی (تست آب و نمک) را پاس نموده است و این در حالی است که هیچ یراقی در دنیا نتوانسته است بیشتر از ۸۰۰ ساعت تست خورندگی (آب و نمک) را پاس نماید.
•    roto برای ابعاد مختلف در و پنجره و مصارف گوناگون یراق آلات پیشرفته در اختیار دارد.
•    کیفیت هر قطعه از محصولات Roto در آبکاری و سایر مراحل ۴ مرتبه تست می شود و همچنین جهت بررسی میزان فرسودگی محصولات توسط مرکز تست مورد بررسی قرار می گیرد تا برای ۱۰ سال استفاده روزانه آماده شود.
یراق ونتوس پنجره دوجداره
پنجره های ونتوس (پنجره های بالای درب)
•    پنجره های بالای درب طرحی اصیل است که همواره در قسمت های بالایی درب ها و پنجره های بزرگ (در طراحی های سنتی ایرانی در بالای پنجره های ارسی) مورد استفاده قرار گرفته است اما به دلیل عدم دسترسی، معمولا از این پنجره ها تنها به عنوان پنجره های نور رسان استفاده می شده است.
•    امروزه با الگو برداری از این پنجره ها و با استفاده از سیستم یراق آلات ونتوس، امکان باز و بسته کردن این پنجره ها نیز به وجود آمده است. تهویه مطبوع، امنیت و ایجاد زاویه مناسب در هنگام بارش باران تنها بخشی از مزایای این پنجره ها هستند. وجود اهرم دستگیره در سیستم مکانیکی که به وسیله یراق آلات متصل به آن می تواند تا ۵ متر پایین تر از سطح پنجره نیز قرار گیرد و امکان هدایت الکتریکی در سیستم های برقی این یراق نیز مشکل دسترسی به این پنجره ها را حل نموده و امکان استفاده از مزایای این سیستم را فراهم می آورد.
•    سیستم های پنجره ونتوس نمونه دیگری از انواع یراق آلات پنجره دوجداره صنعت درب و پنجره یو پی وی سی است که شرکت این پنجره سعی در معرفی آن دارد.
•    یراق آلات بیرون بازشو از مدرن ترین انواع یراق آلات پنجره دوجداره در صنعت درب و پنجره یو پی وی سی به حساب می آیند. عدم اشغال فضای داخلی در زمان باز شدن پنجره, امینت بالا و کنترل دید از خارج در کنار زیبایی ظاهری و تهویه مناسب، این یراق را به یراقی کارآمد برای سرویس های بهداشتی، حمام ها و اتاق های استراحت تبدیل کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.